Samsung RSG5DURS zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RSG5DURS zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

wk1974 10-08-2012
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS zilver

Okee, hij is mooi en handig met water- en ijsdispenser, maar als je zoveel geld uitgeeft verwacht je ook kwaliteit. En daar laat deze koelkast het enorm afweten.

Binnen een half jaar hadden we al een kapot display (werd overigens netjes vervangen). Maar het grote probleem met deze koelkast is het lawaai. Wij kunnen geeneens lekker meer televisie kijken!!! Zie ook:

Is dit een uitzondering? Nee, het betreft een ontwerp fout in de RSG-serie: http://www.youtube.com/watch?v=V467FBmK6QQ&feature=player_embedded

En wat doet Samsung eraan? Helemaal niets, want het geld hebben ze al binnen... Samsung is arrogantie ten top, een beetje masochist moet gewoon de "servicelijn" bellen.

Mijn advies op basis van een jaar ervaring met een dure Samsung koelkast: koop een ander merk!!!

Wilco7 14-08-2012

Het probleem met de display hadden wij ook, maar van geluidsoverlast is géén sprake. Hiervoor hadden we een Whirlpool. De Samsung was een verademing. Misschien dat het exemplarisch is.

marco 6968 12-02-2012
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS zilver

Zeer mooie koelkast zeer stil en je eten blijft zeer lang vers door de nofrost en twincooling in de koelruimte. Maar een groot tegenvaller is de kwaliteit ik heb hem nu ongeveer 4,5mnd en er is al een nieuwe display in gegaan en nieuwe scharnieren voor de koeldeur deze zitten er net 1,5mnd in en nu moeten er weer nieuwe scharnieren geplaats worden beginnen weer te kraken bij het openen en sluiten.
Vind dat dit bij normaal gebruik niet mogen en zeker niet wat deze koelkast kost.
Ga nu kijken voor een andere merk

lucasvroon 29-09-2011

Nog maar net in bezit.
Eigenlijk gewoon een onwijs mooie, goede en grote koelkast.

Gebruiksgemak dik in orde. Alles spreekt voor zich, enige kleine minpuntje is dat je in het begin in plaats van 2 ijsklontjes je hele glas vol hebt (zit een kleine vertraging tussen het drukknopje en het moment dat er daadwerkelijk ijs uit komt, dus eerst komt er niets en dan ineens een glas vol :))

Vormgeving heb ik relatief laag beoordeeld. Dit komt doordat aan de linkerkant een aantal grote vierkante deuken zitten. De deuken zijn flauw, maar bij bepaalde lichtinvallen zeer goed zichtbaar. Hierover contact gehad met MediaMarkt (MM) en Samsung. Eerst gaan ze natuurlijk naar elkaar wijzen, tot slot lijkt het probleem bij MM te liggen. Die zeggen nu dat dit normaal is en bij bijna al dit soort koelkasten voorkomt.
Toevallig kijk je bij ons precies vanaf de woonkamer tegen deze linkerkant op. Die deuken storen vooral mijn vriendin, maar ook ik vind dit niet van deze tijd. Je geeft bijna 1400 euro uit voor een designkoelkast en dan kunnen ze niet eens een vierkante doos leveren, zonder deuken.
Verder natuurlijk heel erg mooie koelkast. Ook de vingerafdrukken vallen erg mee.

Duurzaamheid, moeilijk te beoordelen. Voordeel van de twijfel.

Geluidsniveau: Tja.. lastig. Hij maakt natuurlijk wel geluid. Zeker als er ijsblokjes in de opvangbak vallen, maar dit lijkt me logisch. In principe denk ik dat hij erg stil is, maar in tegenstelling tot normale koelkasten, wordt het geluid niet gedempt door een ombouwkast. Op turbostand maakt hij wel iets meer herrie. Wij vinden het ruimschoots acceptabel.

Wilco7 13-02-2012

Vervelend te horen dat je zo'n pech hebt. Hopelijk een incident. Bij ons zijn de scharnieren na bijna een jaar nog probleemloos.

Wilco7 16-05-2011
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS zilver

Hiervoor hadden we een Whirlpool (9 jaar oud) en behoudens het feit dat die uiteindelijk defect raakte verzorgde die veel herrie bij aanslaan wat regelmatig gebeurde. Deze nieuwe Samsung is in die zin al een aanwinst aangezien die veel stiller is en onze stroomrekening zal drukken.
Inhoud is nagenoeg wat we hadden. Alhoewel de oude dieper was. Het is wel een hoop geld, maar voor ons het waard. Overigens bood Saturn Zaandam deze koelkast voor de laagste prijs die op Kieskeurig stond met gratis bezorgen en aansluiten!!
Eén puntje van kritiek is dat de smaak van het water met het filter er niet lekkerder op wordt. Maar goed wellicht een kwestie van smaak...

PS beoordeling duurzaamheid moest worden ingevuld anders kun je review niet plaatsen. Kan er echter niets zinnigs over zeggen na zo'n korte erveringstijd.

Beekman62 08-04-2011
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS zilver

Wij vinden deze koelkast een topper, ziet er mooi uit is erg functioneel en wat betreft de ijsmachine zowel de cubes als crused ideaal. De bediening was even wennen maar nu helemaal geweldig

Rob Meeks 12-12-2009
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS rvs

Ik geef deze beoordeling om zo een goed beeld te krijgen over de kwaliteit van deze Side by Side. Hoe meer reviews hoe beter.

De laden lopen op rolletjes. Dus prima. Hele broden passen er met gemak in. Voelt allemaal degelijk. Het enige minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is de enorm dure waterfilters ca. €60,- die je elk half jaar moet vervangen. Heb wel gezien dat ze in de USA meer dan de helft goedkoper zijn.
Verder lekker veel ruimte! En veel optionele dingen zoals wijnrek zat er al bij. Produceert iets meer geluid dan de ingebouwde koelskast. Maar dzez staat vrij en zijn feitelijk 2 (grotere) apparaten.

donna01 26-10-2009
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS rvs

Sinds enkele dagen in bezit, zeer fraaie en ruime koelkast.
De extra inhoud is super en practisch ingedeeld water en ijs werken perfect en het geluid is nauwelijks hoorbaar.
Een topper.

besmi 20-08-2009
Geschreven voor: Samsung RSG5DURS rvs

Prima koelkast met prachtige ledverlichting en enorm veel ruimte.